woensdag 25 september 2013

Recept: Lemon Curd


Mijn favoriete taarten zijn die met citroen, vooral taarten die gevuld zijn met lemon curd kan ik niet weerstaan. Afgelopen weekend heb ik een taart gemaakt uit een nieuw kookboek dat ik heb gekregen: Trendy Taarten. Ik maakte de citroendroomtaart met een vulling van heerlijke, zelfgemaakte lemoncurd


Recept lemon curd voor ongeveer 3 dl:

- 135 gram suiker
- 2 eieren
- schil en sap van 2 citroenen (goed gewassen)
- 50 gram boter (in blokjes op kamertemperatuur)

1. hang boven een pan met kokend water een hitte bestendige kom (zorg dat deze het water niet raakt) en doe hier de suiker, eieren, citroen schil en sap in. Blijf de hele tijd roeren met een garde zodat het geen roerei wordt. Wanneer de curd wat dikker is geworden haal je hem van het vuur.

 2. Roer de boter nu door de curd en stop hem in                                                                                  een pot met een deksel. Eet hem binnen een                                                                                              week op.

De citroendroomtaart in zijn geheel


Hier zie je goed de lemon curd als vulling


2 opmerkingen: